De ce meditațiile au succes la copii?

În această eră hiper-tehnologizată, un copil poate fi foarte ușor absorbit de jocurile electronice, rețelele de socializare și de gadget-uri, în general. Pentru a avea performanță la școală un copil are nevoie de o ghidare și un suport adecvate, care să îi permită să se dezvolte armonios nu doar fizic, ci și cognitiv.
Sistemul de învățământ românesc bazat în principal pe teorie îi determină pe cei mai mulți dintre elevi să urască școala, să o ia în derâdere, să se simtă plictisiți și să găsească alte mijloace prin care să își hrănească creierul.
Pentru ca al tău copil să se bucure că e zi de școală, să meargă acolo plin de încântarea și motivarea că va învăța ceva nou, să se simtă în siguranță și într-o constantă competiție cu el, nu cu ceilalți (cum se pune accentul în acest moment), este necesar ca părinții să găsească metode alternative de învățare, iar cea mai potrivită metodă este reprezentată de meditații. 

Ce sunt meditațiile și de ce reprezintă metoda cea mai plăcută de copii?

Meditațiile sunt sesiuni de învățare, conectare și de deprindere de aptitudini personalizate prin care o persoană își poate diminua anumite puncte slabe la învățătură sau își poate construi șansele spre excelență la anumite materii pe care le stăpânește deja foarte bine.
Având în vedere competitivitatea din școlile noastre și situația în care, de cele mai multe ori, profesorul nu reușește să se ocupe de fiecare elev în parte pentru a-l ajuta să înțeleagă anumite noțiuni, meditațiile au devenit esențiale pentru copii. Pentru ca acestea să aibă rezultate impresionante, este necesar ca meditatorul să încerce încă de la început să îl cunoască foarte bine pe elev, să stabilească cu el o relație personală bazată pe încredere și respect, care îi permite elevului să scape de sentimentul de mediocritate și inferioritate pe care poate că îl simte în clasă față de ceilalți colegi. 

De ce au meditațiile succes la copii?

• meditațiile oferă un spațiu sigur, pozitiv, organizat, cu o tematică jucăușă, în care copilul să vină cu drag fără a simți presiunea și frica de a se face de râs;
• la meditații, telefoanele nu sunt permise, iar activitățile sunt interactive, astfel încât copiii să se poată concentra pe ceea ce fac și învață, fără a fi distrași;
• în funcție de ceea ce aleg părinții și care este preferința copiilor, meditațiile se pot face individual cu copilul sau cu un grup de 5-6 alți copii;
• la meditații, noțiuni teoretice sau abstracte pot fi atent explicate prin jocuri, reprezentări vizuale și exemple despre cum se pot aplica acestea în viața reală;
• copiii sunt provocați într-atât încât să se asigure un progres vizibil, dar nu atât de mult încât aceștia să se simtă copleșiți și să nu mai dorească să vină la meditații;
• sesiunile de învățare sunt personalizate pentru fiecare copil în parte, astfel încât să asigure înțelegerea deplină a noțiunilor prezentate și încorporează în acestea, legături cu interesele copilului, pentru o motivare în plus;
• copilul vede efectiv rezultatele acestor meditații, prin îmbunătățirea performanței la școală;
• copiii deprind obiceiul de a fi disciplinați în ceea ce privește cititul, realizarea temelor și pregătirea pentru lecție;
• copilul va avea libertatea de a pune cât mai multe întrebări și își va schimba atitudinea în ceea ce privește învățatul prin încurajare constantă pe parcursul procesului de învățare. Astfel, acesta nu se va mai simți copleșit și frustrat, ci motivat, curios și încântat să afle cât mai multe informații;
• pe lângă aptitudinile cognitive, copilul va deprinde și aptitudini emoționale și sociale, învâțând să comunice mai eficient și să aibă încredere în el pentru a construi relații de calitate alături de colegii lui, având un comportament social pozitiv și normal;
• meditațiile sunt metoda potrivită pentru copiii care se simt plictisiți, prea puțin stimulați și nu se simt destul de provocați intelectual la școală;
• încrederea și stima de sine se vor îmbunătăți considerabil, deoarece copilul va primi informațiile necesare și va deprinde aptitudinile prin care va excela academic;
• meditațiile încurajează simțul independenței și al responsabilității, astfel încât copilul să fie capabil și să aibă încrederea necesară de a învăța și a-și rezolva task-urile de unul singur. Elevul nu are doar rol de ascultare și memorare, cum se întamplă, în general, în școală, ci se pune accent pe deprinderea unui mecanism de gândire. Acesta este încurajat să explice ceea ce face, metoda de rezolvare a task-urilor, astfel încât să fie capabil ca pe viitor să reușească singur să rezolve temele, fără ajutorul părintelui sau al meditatorului. 

Rolul meditațiilor

Rolul meditațiilor nu este de a fi continuate cât mai mult timp, ci este de a oferi copilului încrederea de care are nevoie și îndrumarea potrivită pentru ca elevul să fie capabil să rezolve singur task-urile, să deprindă curiozitatea de a învăța și responsabilitatea de a-și face temele de unul singur.
Pentru un cadru prietenos, cu meditatori care să pună suflet și să fie alături de copilul tău în călătoria de explorare și învățare a unei materii, dar și de deprindere a aptitudinilor sociale necesare pentru a excela la școală, te așteptăm la Centrul Educațional Brașov.

Contactează-ne pentru a afla mai multe detalii despre cum putem sprijini copilul tău pentru rezultate școlare mai bune prin metode amuzante și apreciate de copii, care să îi stimuleze curiozitatea, creativitatea și focusul spre învățare. 

Centrul educational Brasov

Și copilul tău poate zâmbi la școală

Contacts


0747 222 232

Str. Harmanului, nr. 50, sc. A, ap. 20
Brasov, Romania
office@buhuhu.ro
 8:00 AM - 8:00 PM